Deli:

     

Prijavitelji morajo odgovoriti na vprašanje »Zakaj?«

Sara Božanić je ustanoviteljica Inštituta za transmedijski dizajn (ITD) ter hkrati oblikovalka, strateginja, predavateljica in mislec. Je soavtorica projekta Aura City, ki je nastal v sklopu dveletnega projekta UrbanIxD. Leta 2015 jo je Evropska komisija izbrala za sodelovanje pri projektu Voices of Culture – Structured Dialogue between the European Commission and the cultural sector. Sodi med 40 vodilnih evropskih strokovnjakov za področje razvoja skupnosti z digitalnimi mediji. In je predsednica letošnje žirije za nagrade POMP, s katero smo spregovorili o vsebinskem marketingu, njenem delu in seveda o nagradah POMP.

Vse več podjetij se zaveda, da je vsebina pomemben element pri gradnji odnosa s potrošniki. Kakšno je vaše mnenje o vsebinskem marketingu?

Slaba vsebina je kot kozarec slabega vina – spiješ ga in hitro pogoltneš ter nikoli več ne posežeš po njem. Če pa je vino res dobro, ga čutiš v vsakem delu svojega telesa in komaj čakaš, da ga ponovno zaužiješ ter spiješ še in še in še. Enako je z dobro vsebino. Kadar je vsebina dobra, se ti vtisne v spomin in se zato vedno znova vračaš k njej.

In kdaj ter kje ste se s kozarcem dobrega vina oziroma vsebinskim marketingom prvič srečali?

Ne spomnim se, kdaj točno sem se prvič srečala z vsebinskim marketingom. Zelo dobro pa se spomnim, da me je zanj leta 2011 navdušil prav Nenad Senić, ki je povedal, da mora biti vsebina tako dobra, da greš z njo spat v posteljo. :)

Kako pa vsebinski marketing vpletate v svoje delo?

Pri delu mojega tima vsaka vsebina nastane na osnovi obsežnih raziskav in analize pridobljenih podatkov. Preden se lotimo pisanja vsebin, analiziramo obstoječo komunikacijo, komunikacijo konkurentov, njihove poslovne modele, cene, tržne prijeme, izvedemo SEO-analizo (analizo iskanj ključnih besed za vsak trg posebej) ipd. Šele ko pridobimo in analiziramo vse podatke, zapišemo komunikacijsko strategijo, prijeme ter akcije. Nato se lotimo pisanja vsebine. Veliko pozornosti posvečamo tako imenovani lokalizaciji vsebine, tj. prilagoditvi vsebine za trg in posamezen medij, ki mu je namenjena.

Kje vidite vsebinski marketing v prihodnosti?

Prihodnost vsebinskega marketinga vidim v vse večji uporabi in implementaciji tako imenovanega data-centric pristopa. Tehnološki napredek v družbi je očiten in rapiden. Na enak način, kot se razvija sama tehnologija, se razvijajo tudi modeli pridobivanja podatkov. Nikoli prej nismo imeli toliko priložnosti kot danes, da res vemo, kdo je naš kupec ter kaj sta njegova potreba in interes. Verjamem, da se bodo v prihodnosti tako področje kot modeli pridobivanja in analiziranja podatkov še močno razvijali. Mi pa jih moramo znati pravilno zajeti, razumeti in implementirati.

Letos ste prevzeli mesto vodje žirije za nagrade POMP, ki jo sestavljajo strokovnjaki z različnih področij z večletnimi uredniškimi, dizajnerskimi, marketinškimi in piarovskimi kompetencami. Kako se počutite ob tem?

Odlično! Obožujem ljudi in uživam v delu multidisciplinarnih timov, živih debatah in novih spoznanjih. Če je zraven še kaj dobre hrane, je to zame trenutek popolnosti. :)

Na kaj boste kot žirantka pri ocenjevanju prijavljenih del še posebej pozorni?

Ključno je, da je ocenjevanje pošteno. In ravno zato je pomembno za vsako kategorijo posebej postaviti model, tj. sistem, po katerem ocenjuješ dela v posamezni kategoriji. Za vsako kategorijo posebej je treba postaviti točna merila ocenjevanja, kot so na primer kakovost vizualne komunikacije oziroma dizajna, kakovost vsebine, kakovost v dosegu ciljne skupine, inovativnost ... Ko je vsako posamezno delo ocenjeno po točkah, te seštejemo in jih argumentiramo. Pozorni moramo biti, da dela ne ocenjujemo po lastnih preferencah, temveč po vplivu, ki ga je imelo na ciljno skupino in trg, ki mu je namenjeno.

Kaj bo po vašem mnenju odločalo o zmagovalcu?

Rezultat . :) Kakovost strategije, komunikacijskega koncepta, izvedbe in dosega ...

Imate nasvet za tiste, ki bodo letos prijavili svoja dela za nagrade POMP?

Pri vsaki prijavi je zame pomembno, da res razumem zgodbo in pomen prijavljenega dela. To se doseže, kadar avtor dela odgovori na vprašanje »Zakaj?«.

Pred leti sem si postavila metodologijo pisanja prijav, katere ključni element so odgovori na vprašanja z določenim vrstnim redom:

1. Kaj je zgodba, ki jo želim povedati?,

2. Komu je namenjena?,

3. Zakaj naj bi komu bilo mar za to zgodbo in zakaj naj bi o njej nekdo govoril naprej?.

S tovrstnim pristopom, tj. odgovori na vprašanja, podam bralcu prijave celovite odgovore o tem, kaj komuniciram, komu in na katerem trgu ter kaj je emocionalna vez med bralcem/uporabnikom in mojo zgodbo. Prav odgovor na zadnje vprašanje je zmeraj najtežji, saj tematizira emocijo, ki jo delo želi sprožiti. Treba pa se je zavedati, da če sami ne znamo odgovoriti na vprašanje, zakaj naj bi nekdo našo zgodbo delil naprej, je tudi ne bo. Natančneje ko opredelimo emocionalno vez med zgodbo in bralci, večja je verjetnosti, da bodo ti o zgodbi govorili in jo delili znotraj svojih skupnosti. Se že veselim branja vseh prijavljenih del.

Deli:

     

O nagradah

Ob zaključku letošnjega 9. POMP Foruma, 27. septembra 2018, bodo že šestič podeljene letne nagrade za največje dosežke na področju vsebinskega marketinga v Sloveniji, imenovane POMP. Pobudnik projekta je agencija PM.

POMPI, vključno z glavno nagrado VELIKI POMP za projekt vsebinskega marketinga leta, so vsako leto podeljeni dosežkom, ki niso le inovativni in kreativni, temveč tudi učinkoviti, ki torej dosegajo ali celo presegajo vaše dolgoročne komunikacijske, marketinške in poslovne cilje.

Posamezna prijava znaša 130 EUR (+ DDV). Prijava velja po plačilu prijavnine. 

Zmagovalci v posamezni kategoriji bodo prejeli:

  • kipec POMP,
  • pravico do uporabe značke z napisom POMP 2018 – najboljši »kategorija«,
  • pisno mnenje članov žirije o prijavljenem delu,
  • prestiž in slavo.

Prijavite projekt, skozi katerega odsevajo vaše zgodbe in rezultati – uvrstite se v eno ali več kategorij v tekmovalnem programu!

Naj bo nagrada za vsebinski marketing POMP vaša! Bodite vi zgled drugim! Ker si zaslužite!






 

KATEGORIJE

Za nagrade se lahko potegujete posamezniki, podjetja, javne ustanove in druge organizacije ter agencije, ki projekte vsebinskega marketinga izvajate za svoje naročnike.

Svoja dela prijavite v 11 kategorij (001-011), 2 nagradi (posebna in glavna nagrada) pa bo skrbno izbrana žirija določila sama.

Člani žirije bodo v vseh kategorijah ocenjevali:

  • kako vsebina dopolnjuje oz. izboljšuje ponudbo blagovne znamke
  • kako relevantna je za ciljno skupino, kateri je namenjena
  • še posebno pa, kako učinkovito se jo uporablja kot del vaše dolgoročne komunikacijske in marketinške strategije.

Torej ne gre le za ocenjevanje inovativnosti oz. kreativnosti, temveč tudi umeščenosti prijavljenega dela v celostno komunikacijsko/poslovno/marketinško strategijo in njene učinkovitosti.

FINALISTI ZA NAGRADE POMP 2018

 

001: POMP 2018 – NAJBOLJŠI DIGITALNI MEDIJ

 

  • Skriti Escape Room, Agencija 101 za UNICEF Slovenija
  • Spletno mesto Cockta, Droga Kolinska
  • Unikatne interaktivne otroške pravljice za spodbujanje razvoja otrok, Agencija 101 za Drogo Kolinsko

 

 

002: POMP 2018 – NAJBOLJŠI VIDEO

 

  • Gasilci iz avta rešili Ceneta Prevca, Zavarovalnica Triglav
  • Jezeršek 360° - Srčne zgodbe odgovornosti, AV Studio za Jezeršek gostinstvo
  • Menjava pralnega stroja: staro za novo!, Gorenje

 

 

003: POMP 2018 – NAJBOLJŠA TISKANA PUBLIKACIJA

 

  • OnAir Magazin, Mediodrom za Adrio Airways
  • Pazi nase, Triglav, Zdravstvena zavarovalnica
  • Simply Clever, Porsche Slovenija za blagovno znamko ŠKODA

 

 

004: POMP 2018 – NAJBOLJŠE KOMUNICIRANJE NA DRUŽBENIH MEDIJIH

 

  • City Park Ljubljana na Instagramu, Sonce.net za Citypark Ljubljana
  • Komuniciranje Ljubljanskih mlekarn na družbenih omrežjih, Ljubljanske mlekarne
  • Komunikacija nove Cockte na Instagramu, Droga Kolinska

 

 

005: POMP 2018 – NAJBOLJŠI MEDIJ(I) JAVNEGA SEKTORJA, ZDRUŽENJ IN NEPROFITNIH ORGANIZACIJ

 

  • Ambition, Slovensko-nemška gospodarska zbornica
  • Druga stran upanja, Javni zavod Kinodvor
  • Najstrašnejša žival je ... miš!, ARNES

 

 

006: POMP 2018 – NAJBOLJŠA VSEBINSKA KAMPANJA

 

  • Ambasador nezdravega življenja, Agencija 101 za Drogo Kolinsko
  • Gasilci iz avta rešili Ceneta Prevca, Zavarovalnica Triglav
  • Unikatne interaktivne otroške pravljice za spodbujanje razvoja otrok, Agencija 101 za Drogo Kolinsko

 

 

008: POMP 2018 – NAJBOLJŠE INTERNO KOMUNICIRANJE

 

  • Kontakt, Ljubljanske mlekarne
  • Krepitev timskega duha skozi video vsebine, Zavarovalnica Triglav
  • Štacunar, Lidl Slovenija

 

 

009: POMP 2018 – NAJBOLJŠI VPLIVNOSTNI MARKETING

 

  • Ambasador nezdravega življenja , Agencija 101 za Drogo Kolinsko

 

 

010: POMP 2018 – NAJBOLJŠA NASLOVNICA (tiskanega ali digitalnega medija)

 

  • Life Simplified, Summer 2018, Gorenje
  • Obzornik Innternational, junij 2018, Zavarovalnica Triglav
  • Preprosto, pomlad/poletje 2018, Lidl Slovenija

 

 

011: POMP 2018 – NAJBOLJŠI DIZAJN

 

  • Pazi nase, Triglav, Zdravstvena zavarovalnica
  • Preprosto, Lidl Slovenija
  • Simply Clever, Porsche Slovenija za blagovno znamko ŠKODA

 

ŽIRIJA BO PODELILA TUDI NASLEDNJI POSEBNI NAGRADI

 

Glavna nagrada: VELIKI POMP 2018 – projekt vsebinskega marketinga leta

 

POMP 2018 – Nagrada za posebne dosežke na področju vsebinskega marketinga